RSS
email

SELAMAT DATANG

PROGRAM PERKADERAN REMAJA ISLAM

PROGRAM PERKADERAN REMAJA ISLAM

PROGRAM JOM PAKAT KHITAN

Pada 21 Nov 2009 yang lalu. Bertempat di Rumah Al Ansar Pengadang Baru. Satu program Jom Pakat Khitan kali kedua telah diadakan atas kerjasama antara Skuad WaJA (JPR Dewan Pemuda Negeri Terengganu), PAPISMA (Persatuan Perubatan Ibnu Sina Malaysia Cawangan Terengganu) & Masjid Jamek Pengadang Baru.

Seramai 6 orang Dr. Roslan, Dr. Rosli (Ketua), Dr. Tuan Mohd. Fairuz, Dr. Faiz, Dr. Hafiz dan Dr. Yusof. Mr. Husin juga hadir tetapi sebagai pemerhati sahaja. Wakil-wakil Medical Assistant yang terlibat adalah dari Hulu Terengganu seramai 8 orang yang diketuai oleh En. Wan Azmi. dari PAPISMA telah mengambil bahagian mengkhatankan seramai 50 kanak-kanak disekitar Kuala Terengganu & Marang .

Program berjalan lancar, walaupun sebelah pagi hujan agak lebat mulai turun. Program dirasmikan oleh YB Ustaz Mohd Nor Hamzah selaku Ketua Pemuda PAS Negeri yang mana menyarankan anak-anak disucikan sebelum mereka akil baligh agar mereka dapat dihindarkan dari kekotoran jiwa mereka apabila besar nanti.

Kanak-kanak yang dikhatankan juga tidak banyak memberi masaalah walaupun kedengaran teriakan tangisan dari 5 bilik yang berasingan.

Program yang bermula pada pukul 9.00 pagi itu, dapat ditamatkan pada pukul 4 petang. Kami dari JPR mengucapkan terimakasih kepada semua yang terlibat terutama nya Masjid Jamek Pengadang Baru yang menaja makanan untuk semua jemputan dan juga kepada penyewa rumah Al Ansar Ustaz Kamal.

Kepada semua AJK jasa kalian akan dibalas Allah kelak.


Takpe..jangan bimbang. Tak sakit cayalah...cakap doktor


Pengerusi WaJA Kuala Terengganu dan team sedang mencuci peralatan Khitan


Cayalah 3 orang sekaligus datang berkhitan hari tu, tak sakit kan?


YB Ustaz Mohd Nor Hamzah, diiringi Pengerusi WaJA Alghazali meninjau keadaan peserta Khitan yang bersama Dr Roslan ketua doktor dalam program tersebut.

Bookmark and Share

0 comments: