RSS
email

SELAMAT DATANG

PROGRAM PERKADERAN REMAJA ISLAM

PROGRAM PERKADERAN REMAJA ISLAM

Remaja cuba terjun bangunan

SEORANG anggota bomba cuba memujuk remaja yang mahu terjun dari tingkat tiga sebuah bangunan sekolah di Kangar semalam.

KANGAR - Sekolah Menengah Kebangsaan Syed Hassan di sini, gempar apabila dikejutkan dengan percubaan seorang pelajar lelaki yang cuba terjun dari sebuah bangunan tiga tingkat di sekolah tersebut semalam.

Kejadian pada pukul 12 tengah hari itu dipercayai berlaku apabila remaja berusia 14 tahun tersebut tiba-tiba keluar ke arah koridor belakang kelasnya dan berdiri di atas lantai koridor di penjuru bangunan sekolah.

Tindakan pelajar tingkatan dua aliran agama itu kemudian mengejutkan para guru dan rakan-rakan lain apabila dia mendakwa mahu membunuh diri dengan terjun dari bangunan setinggi tiga tingkat tersebut.

Para guru serta beberapa pelajar lain berusaha memujuk pelajar berkenaan sebelum sepasukan anggota bomba tiba di tempat kejadian.

Drama memujuk remaja tersebut berlangsung selama sejam sebelum seorang anggota bomba bertindak pantas menarik pelajar tersebut selepas memberinya air minuman.

Difahamkan, remaja berkenaan bertindak demikian kerana tertekan akibat diejek oleh rakan-rakannya selepas dua pelajar perempuan di sekolah tersebut menolak cintanya.

pesanan Abg WaJa..janganlah buat keje tak berfaedah ni, takde gunanye..setakat 2 orang perempuan dah tertekan. Macamana kita nak tawan dunia nanti. Eloklah banyak baca buku



Bookmark and Share

2 comments:

Acik said...

salam..
Sebenarnya pelajar ni telah kematian ayahnya sebulan lepas. Mengalami tekanan perasaan dan kesedihan ditambah dgn kes rakan2 mengejek.

Orang Tranung said...

o..ye ke...takziah tapi kenapa kwn2 dia sanggup hina mcm tu pada anak yatim.

Sekolah agama ke ni acik?